Primary Advertiser

שילובי טעמים שיקפיצו את מנות הדגים שלכם

בשיתוף ברמונדי ישראלי

14.3.2021 / 8:00

דג טרי, במיוחד בשרני ועסיסי, יכול להשתלב נהדר עם מגוון טעמים ולהתאים לכם לכל ארוחה. הנה כמה אפשרויות שממש שווה להכיר, ולנסות

ברמונדי ישראלי עם לימון. יח"צ,
חמישה שילובי טעמים נהדרים/יח"צ

דגים טריים הם חומר גלם נהדר, שמהווה חלק בלתי נפרד מהמטבח הישראלי העכשווי. הם יכולים להיות מרכז של ארוחה חגיגית, חלק מארוחת צהריים שלוקחים לעבודה או בסיס לארוחת ערב משפחתית.

הם גם משתלבים מצוין עם מגוון רחב של ירקות ועשבי תיבול, והפעם נכיר חמישה שילובים מעניינים, שישדרגו במיוחד את מנות הדגים שלכם.

השילובים שיפורטו כאן עובדים היטב עם כל דג לבן, ובמיוחד עם ברמונדי ישראלי, דג עסיסי ובשרני, איכותי כמו דניס ולברק, דג שבשנים האחרונות צובר קהל מעריצים נאמן בזכות היותו רב-גוני (מתאים למגוון שיטות בישול והכנה). הוא זמין בחנויות דגים רבות וסופרמרקטים, נוח לשימוש עם מעט אדרות ובעיקר - טעים.

כרישה ולימון

כרישה היא האחות העדינה של הבצל והשום. יש לה ניחוח מיוחד, כזה שהולך מצוין עם דגים כמעט בכל צורת הכנה. כשמשלבים אותה יחד עם מיץ לימון טרי, מקבלים פצצת טעמים וארומות, שמתאימה לכל שיטת הכנה של דגים, בין אם צרובים במחבת, אפויים בתנור, מטוגנים או צלויים.

במתכון כאן לדוגמה, הכרישה והלימון (יחד עם גרגרי חומוס וכורכום) הופכים למצע מושלם לדג שלם אפוי. הכרישה משחימה בתנור ויחד עם הדג העסיסי מקבלים ביס מהאגדות.

דג ברמונדי שלם עם כרישה, לימון, גרגירי חומוס וכורכום - למתכון >>>

דג ברמונדי שלם על כרישה וגרגרי חומוס. דרור עינב,
דג ברמונדי שלם על כרישה וגרגרי חומוס/דרור עינב

כוסברה ושום

לא משנה אם מדובר בתבשיל בנוסח מרוקאי או סלסה פיקנטית בנוסח מקסיקני, כוסברה ושום עובדים מצוין ביחד. הכוסברה עשבונית, רעננה ובעלת טעם וניחוח מיוחד, שמשתנה בהתאם לאופי ההכנה, והשום יכול להוסיף פיקנטיות כשהוא טרי ומתיקות מיוחדת כשהוא אפוי.

במתכון הזה למשל, כוסברה ושום נותנים בסיס טעם נהדר לרוטב פלפלים מרוקאי, כזה שמחמיא מאוד לדגים שמתבשלים בתוכו ולוקח אותם לרמה הבאה.

פילה ברמונדי ברוטב פלפלים ומנגולד עם כוסברה ושום - למתכון >>>

שקדים ובזיליקום

כמו השילוב הקודם, גם הבזיליקום והשקדים הולכים יחד מצוין ויכולים להקפיץ מנות דגים רבות, בעיקר כאשר טוחנים אותם יחד לממרח בהשראת הפסטו האיטלקי הקלאסי.

ממרח כזה אפשר למרוח על דג שלם ולשלוח לתנור, ואז הניחוחות ששניהם יתנו לבשר הדג העדין יהפכו אותו למנה מופלאה, שרק תרצו להכין שוב ושוב.

ברמונדי צלוי עם עשבי תיבול ושקדים - למתכון >>>

דג ברמונדי שלם. דרור עינב,
ברמונדי צלוי עם עשבי תיבול ושקדים/דרור עינב

פיסטוקים ואפונה

כוח ירוק! אפונה היא ירק נהדר, שזמין כל השנה בגרסתו הקפואה. טעמה העדין הולך מעולה עם פיסטוקים ושניהם יחד עושים עבודה מצוינת בשילוב עם דגים, במיוחד כאלו מטוגנים במחבת.

את הפיסטוקים כדאי לקלות ולקצוץ כדי לקבל מהם פריכות נהדרת, ואת האפונה אפשר לבשל ולטחון לממרח או פשוט לבשל לפי הוראות היצרן.

פילה ברמונדי בקראסט פרסי עם פיסטוקים ואפונה - למתכון >>>

קישואים ונענע טרייה

החיבור בין קישואים ונענע אהוב במטבחים סביב הים התיכון מזה מאות שנים - בממולאים, סלטים ותבשילים שונים.

השילוב הזה מככב במנת הפסטה הבאה, שמכילה גם שבבי צ'ילי לאוהבי החריפות, מיץ לימון חמצמץ ואת גולת הכותרת: קרעי דג עסיסיים באפיה איטית.

את הקישואים חשוב לבשל בישול קצר יחסית, כזה שירכך את הירק, אך ישמור על המרקם וטעמו הטרי, ואת הנענע מוסיפים רגע לפני סוף ההכנה כדי שתשמור על צבע ירוק ויפה.

פסטה קישואים עם קרעי ברמונדי ועלי נענע - למתכון >>>

רוצים לקנות ברמונדי ישראלי טרי וטעים? מצאו את החנות הכי קרובה אליכם

בשיתוף ברמונדי ישראלי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully