Primary Advertiser

סודות הדגאים: שלושה מוכרי דגים אהובים שחייבים להכיר

בשיתוף ברמונדי ישראלי

14.3.2021 / 9:31

לכל אורך השנה, חגים, סעודות שישי או סתם ארוחה מפנקת, הם דואגים לנו לדגים הטריים והטובים ביותר. לכן, הגיע הזמן שנפרגן להם בחזרה ונכיר את הסיפורים המרתקים שהביאו אותם לתחום

הם דואגים לנו לדגים טריים לאורך כל השנה ומקפידים לנקות, לפלט, לקצוץ ולטחון אותם עבורנו, כדי שכל מה שישאר לנו זה להכין בבית מנות מפנקות שכל המשפחה תאהב.

לכן, אנחנו רוצים לפרגן לשלושה דגאים - בעלי חנויות דגים מרחבי הארץ, שהפכו את האהבה שלהם לדגים למוסדות מקומיים.

הכל בזכות אמא: דוד דגים, שוק מחנה יהודה

אין כמעט ירושלמי שלא מכיר את דוד דגים, אחת מחנויות הדגים המוכרות והאהובות בשוק מחנה יהודה. החנות פועלת כבר למעלה מ-40 שנה וכיום מנהל אותה טוביה, דור שלישי בעסק. אביו דוד מספר שהוא נכנס לחנות המשפחתית כשהיה בכיתה ט'. אחיו הגדול גויס למלחמת יום הכיפורים והוא הצטרף לעזור לאביו בעבודה.

דוד, מאיפה האהבה לדגים?

אני אוהב לומר שהדגים התאהבו בי. גדלתי על תבשילי הדגים של אימא שלי, שעלתה ממרוקו ובהתחלה לא הבינה מילה בעברית. עם הרבה אהבה וכוח רצון היא גידלה שמונה ילדים ואני זוכר אותה מגיעה הביתה עם סרדינים טריים, מנקה אותם יפה, טוחנת את המילוי עבורם במטחנת בשר ידנית של פעם, משדכת דג לדג (במרוקאית המנה נקראת מז'וז'ין, מלשון נשואים) ומכינה מהם מטעמים. היינו עניים, אבל בזכות אימא אכלנו אוכל מלכים וממנה קיבלתי הרבה מהערכים שמלווים אותי עד היום.

מה למשל?

האהבה לשירות. אנחנו עובדים עם דגים איכותיים ודואגים להכיר את הסיפור של כל דג ודג, ולדעת מאיפה הוא מגיע. חשוב לי לקדם חקלאות ישראלית, שהכחול לבן שלנו יגדל ואני משקיע את הנשמה בדאגה ללקוחות. עכשיו גם הקמנו אתר אינטרנט ממנו ניתן להזמין דגים לכל הארץ, וזה מרגש שאפשר להגיע להמון אנשים עם הסחורה שלנו.

ספר לנו סיפור מרגש ששמעת מלקוח

כל הזמן יש סיפורים, אני עובד עם לקוחות מעל 40 שנה ואני לא חזק בשמות. לפני כמה שבועות לא הרגשתי טוב אז הלכתי לבית חולים ופתאום הפרופסורים התחילו להכיר ולזהות אותי. זה הרגיע את אשתי לדעת שאני בידיים טובות.

מה השיטה האהובה עליך להכנת ברמונדי ישראלי? ומה אתה אוהב בדג הזה?

זה דג שמגיע מאוסטרליה במקור והיום גדל בחקלאות ימית בארץ. דג נהדר בעיניי, ועם מעט מאוד קוצים, ככה שיש פחות פחת ללקוח. אני אוהב אותו נא, במנות כמו סביצ'ה או קרפצ'יו, בקציצות, בתבשיל דג מרוקאי, וגם פתוח כמו פרפר על האש ומטוגן.

דוד דגים, רחוק השקד 15 שוק מחנה יהודה 02-6246898

דוד דגים עם טוביה. יח"צ,
דוד וטוביה בחנות/יח"צ

ממלכת הדגים של הצפון - שקיר דגים

לפני 24 שנים יוסי שקיר היה עובד עירייה במשרה חלקית במגדל העמק. יום אחד הוא קנה בהזדמנות משאית עם ארגז קירור ואז צץ במוחו רעיון: להתחיל למכור דגים. היום יש לו שתי חנויות, במגדל העמק ונהריה, והבן שלו ממשיך את דרכו ועובד יחד איתו. הם משווקים לחנויות, מסעדות וגם לקהל הרחב.

יוסי, מאיפה האהבה לדגים?

מהבית. אמנם אף אחד מהמשפחה לא היה קשור לעסקי מכירת הדגים, אבל גדלתי על תבשילי הדגים של אימא, בעיקר חריימה עם לוקוס, שהיום אני מכין אותו גם עם ברמונדי.

ספר לנו סיפור מרגש ששמעת מלקוח

יש לי לקוחות שהולכים איתי מהפתיחה ומעריכים את ההשקעה שלי ושל הצוות. אני תמיד שמח לשמוע אותם מספרים על הרגעים המשפחתיים המאושרים שחוו מהבישולים עם הסחורה שלנו. החנויות שלי מאוד ייחודיות בניקיון שלהן, בטריות, בנאמנות ללקוחות. אני עושה הכל בשבילם.

מה השיטה האהובה עליך להכין ברמונדי ישראלי? ומה אתה אוהב בדג הזה?

זה דג ישראלי מומלץ באיכותו, בשרני, בלי הרבה אדרות, שתורם מאוד לכל רוטב ומעשיר אותו. כאמור, אני אוהב אותו בחריימה ואוהב גם לאפות אותו בתנור עם עגבניות, שום, תפוחי אדמה וכוסברה.

דגים זה שקיר, הזית 12 מגדל העמק 052-5555654

יוסי שקיר ושני בניו. יח"צ,
יוסי שקיר ובניו/יח"צ

הויטרינה של יוסי שקיר

יוסי שקיר ויטרינה. יח"צ,
יוסי שקיר ויטרינה/יח"צ
יוסי שקיר ויטרינה. יח"צ,
יוסי שקיר ויטרינה/יח"צ
יוסי שקיר ויטרינה. יח"צ,
יוסי שקיר ויטרינה/יח"צ

מוסד דגים אשקלוני: סעדה דגים

סעדה דגים היא חנות בעלת שני סניפים, שפועלת באשקלון מזה 50 שנה. כיום היא מנוהלת על ידי שלושת האחים סעדה, דור שלישי בעסק, והם עובדים בו יחד עם הוריהם.

אשר סעדה, נציג הדור השלישי, מספר:

גדלתי בחנות הדגים של סבא וכבר בתור ילד אני זוכר אותו מברך לשלום ומכיר את הלקוחות הקבועים, מטפל בדגים באהבה והקפדה. איך שסיימתי את התיכון הצטרפתי לעסק ומאז אני שם.

סבי למד את מלאכת הטיפול בדגים בטריפולי, שם הייתה לו קצביה וחנות דגים. כשהוא עלה ארצה, הוא פתח חנות קטנה לדגים טריים עם סבתא שלי והיה מביא כל בוקר את הסחורה הכי יפה מהנמל באשדוד.

מה למדתם ממנו?

למדנו להיות אמינים וישרים ולתת את חומרי הגלם הכי טובים. האמינות שלנו זה שם המקצוע. זה משמח לשמוע לקוחות שחוזרים ומספרים איך נהנו ובירכו אותנו כל השבת.

מאיפה האהבה לדגים?

לא יודע להסביר מאיפה זה בא. נמשכתי לעשייה, למגוון, לטעמים ואפילו לריחות. אימא שלי מרוקאית ואבא טריפולטאי, אז יש לי המון זכרונות ילדות של דג מרוקאי ושל חריימה (אל תתבלבלו בין שני התבשילים).

מה היתרונות והחסרונות בעבודה בעסק משפחתי?

היתרון הוא שאפשר לצאת לחופשה בראש שקט, כי אתה סומך על המשפחה בעיניים עצומות. החיסרון הוא שארוחת שישי נשמעת קצת כמו עוד יום בעבודה.

מה השיטה האהובה עליך להכין ברמונדי ישראלי? ומה אתה אוהב בדג הזה?

אני אוהב את העסיסיות והמרקם הבשרני; זה באמת אחלה דג, בלי הרבה קוצים וכיף לאכול אותו. הוא מקבל תגובות מצוינות ואנחנו מוכרים אותו יפה. אנשים לאט לאט משחררים את הקיבעון מהדניס והלברק ונחשפים לטעמים חדשים. אני אוהב לאפות פילה ברמונדי עם עגבניות, גמבה ותפוח אדמה, בתיבול של מלח, פלפל ושמן זית, פשוט וטעים.

סעדה דגים, דוד רמז 180 אשקלון (סניף השוק, ניתן להזמין ממנו משלוחים באשקלון); הפנינים 21 אשקלון (סניף המפעל) 08-672-3520

משה סעדה ושלושת האחים. יח"צ,
משה סעדה ושלושת בניו/יח"צ
סעדה דגים. יח"צ,
סעדה דגים/יח"צ
סעדה דגים. יח"צ,
סעדה דגים/יח"צ
סעדה דגים. יח"צ,
סעדה דגים/יח"צ
בשיתוף ברמונדי ישראלי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully