Primary Advertiser

הטיפים הקטנים שיהפכו את ארוחת שישי שלכם לחלומית

בשיתוף ברמונדי ישראלי

29.4.2021 / 16:05

כולנו מחכים לארוחה המשפחתית המיוחדת של סוף השבוע ורוצים להשקיע באוכל טוב ואיכותי. איך עושים את זה נכון, מה כדאי לנסות ואיזה דג הכי שווה להכניס לתפריט? עז תלם עם כל התשובות

ארוחת שישי. ShutterStock
לוקחים את ארוחת שישי לשלב הבא/ShutterStock

עבור רובנו, ארוחת שישי היא הארוחה המרכזית של השבוע ובה אנו נוטים להכין אוכל מושקע יותר מאשר בימי החול. לרוב כוללת ארוחת שישי מספר מנות, מהן ניתן ליהנות גם למחרת בשבת וגם בתחילת השבוע שלאחר מכן. בין אם אתם מארחים משפחה או חברים, או אוכלים רק עם המשפחה המצומצמת, תמיד כיף לפתוח שולחן צבעוני וחגיגי.

אצלנו למשל, בארוחת שישי מוגשת באופן קבוע מנת דגים, שבלעדיה השבת פשוט לא נכנסת - אני אוהב לשחק עם מנת הדגים: פעם לאפות, פעם לבשל ברוטב, העיקר שיהיה מגוון ומעניין. בכתבה שלפניכם, אשתף אתכם בטיפים שלי לארוחת שישי מוצלחת.

אל תפחדו לנסות מנות וחומרי גלם חדשים

בשעה שארוחות חג גדולות, כמו פסח, ראש השנה ואפילו שבועות, פחות מתאימות לאלתורים וניסיונות, ארוחות שישי הן לחלוטין המקום לגוון בו את שגרת הבישולים בבית.

אפשר לתת מקום לחומרי גלם חדשים כמו דגים טריים דוגמת ברמונדי ישראלי, ירקות שאתם פחות מכירים (קולרבי, שומר ומנגולד אפילו), נתחי בשר שטרם ניסיתם (למשל צאך או צוואר בקר) ויינות לבנים או אדומים שאולי תידלקו עליהם (שיראז או גווצטרמינר).

קחו בחשבון: בזמן שבאמצע השבוע אנחנו מתקתקים את ארוחת הערב ומיד אוכלים, בשישי כדאי לסיים עם הבישולים עד הצהריים, כדי שבערב תצטרכו רק לחמם ולהגיש (על הפלטה או בתנור).

אילוסטרציה. ShutterStock
והעיקר, לא לפחד כלל/ShutterStock

בגזרת הדגים

כל תבשילי הדגים - חריימה, דג מרוקאי ועוד, מתאימים לבישול מראש, כך שכדאי להעמיד את הסירים בצהריים ולחמם לפני הגשה. מנות כמו דג בתנור מומלץ להגיש חמות כמובן (כלומר לשלוח לתנור 20-25 דקות לפני שיושבים לאכול), ואילו דגים מטוגנים בציפוי ניתן לטגן בצהריים ולחמם בתנור כדי להשיב את הפריכות.

מבחינת גודל מנות: דג שלם במשקל 700-800 גרם יספיק לשני סועדים, פילה במשקל 150-200 גרם הוא מנה בגודל מעולה לסועד אחד.

בשנים האחרונות אני משתמש המון בברמונדי ישראלי. זה דג בשרני, עם מעט אדרות (עצמות דג) ונהדר במיוחד, שמקורו באוסטרליה, והוא מגודל בארץ בגידול מבוקר ומוקפד ברמת נגב. כל מתכון דגים שתבחרו הולך עם הדג הזה ואני במיוחד אוהב אותו ברטבים מלאי טעם או מטוגן.

דגים בסגנון יווני של הלן הוד. צלם : אפיק גבאי,  סטיילינג : נעה קנריק,
הדג שישדרג לכם את הארוחה - ברמונדי ישראלי/צלם : אפיק גבאי, סטיילינג : נעה קנריק

בגזרת הסלטים

מומלץ לבחור סלטים שיכולים לחכות במקרר, כמו סלט כרוב, סלט חצילים או מטבוחה. אם מכינים סלט עם הרבה חומרי גלם טריים, כזה שלא כדאי לתת לו לעמוד (למשל סלט ירקות או סלט טאבולה), אפשר לחתוך את כל המרכיבים מראש, לשים בקערה וקצת לפני ההגשה לתבל ברוטב שאוהבים, לערבב ולהגיש.

תבשילי בקר

כל תבשיל בשרי (גולאש, ביף בורגיניון ועוד) מתאים מאוד להכנה לארוחת שישי, כי גם אותם אפשר להכין בבוקר/צהריים ורק לחמם בערב.

אפשר לצרוב את הבשר לפני ההוספה לתבשיל (כלומר: לטגן אותן בחום גבוה בסיר בו מכינים את התבשיל, במספר נגלות, עד שהבשר שחום מכל הכיוונים), מה שיוסיף עוד עומק ועניין לטעם של המנה הסופית.

תבשילי בקר מומלץ מאוד לבשל בתנור (בחום של 160 מעלות, שעתיים-שלוש) ולא רק על הכיריים - מכסים את הסיר במכסה מתאים או מכסים בנייר אפייה או רדיד אלומיניום - בישול בתנור עוזר להעמיק את טעמי התבשיל.

קציצות

על אותו עיקרון של הסעיף הקודם - כל סוגי הקציצות ברוטב (בין אם ברוטב אדום או רוטב לימוני), נהדרים בארוחת שישי. אני אוהב לטגן את הקציצות בשמן רדוד עד הזהבה, ואז להעביר אותן ישירות לרוטב המבעבע.

שימו לב ללוש את תערובת הקציצות שלכם לפחות שתי דקות לפני שמתחילים ליצור ממנה כדורים, וכן לבשל את הקציצות שלכם לפחות 45 דקות כדי שהחלקים הקשים בבשר הטחון יצליחו להתרכך ולהיות נימוחים.

ארוחת שישי היא אחת הארוחות הכי משמחות של השבוע, ועם קצת הכנה מראש היא יכולה להיות כיפית טעימה במיוחד. שיהיו בישולים מוצלחים!

בשיתוף ברמונדי ישראלי
5
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully