Primary Advertiser

חוויה בחווה: מצאנו את המקום שמגדל את הדגים הכי טעימים ובריאים בארץ

בשיתוף אקוואטק פישריז

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 15:28

הברמונדי הישראלי הוא דג עסיסי ובריא במיוחד ולא פלא שהוא כובש את המטבח המקומי. ביקור בחווה האקולוגית בה הוא מגודל גילה לנו שיטה ייחודית, שמבטיחה את איכות וניקיון הדג, ותגרום גם לכם להגיש אותו בליל הסדר הקרוב - ובכלל

בווידיאו: ביקור בחווה האורגנית של ברמונדי ברמת הנגב/עריכה: דפי מקל, בימוי: ליאור נאור

כיאה למדינה ים-תיכונית, אחד המעדנים האמיתיים במטבח הישראלי הם הדגים וכמובן שיש לכל אחד מאיתנו העדפות שונות, שקשורות לסוג הדג ולטעם שלו. אבל האם ידעתם שלאופן גידול הדג יש חשיבות מכרעת בהנאה ממנו כשהוא אצלכם על הצלחת, כמו גם לבריאות שמתלווה למנה שאתם מכינים לכל המשפחה ואוכלים? כיום, כאשר יותר ויותר אנשים פונים לכיוונים של קולינריה מודעת, חשוב לנו להיות בטוחים שהדגים שלנו איכותיים, נקיים, בטוחים לאכילה וכמובן - טעימים.

כדי לגלות איך משיגים את השילוב המנצח הזה, מירב מילר יצאה לרמת הנגב, אל החווה האקולוגית המיוחדת בה מגדלים את הברמונדי הישראלי בשיטה ייחודית, כזו שהופכת אותו לדג המושלם עבורכם, בשולחן ליל הסדר הקרוב, ובכלל.

בחווה האקולוגית, מירב פגשה במורדי ללוש, מנכ"ל Aquatech Fisheries, שהסביר על הברמונדי הישראלי ולמה חשוב לנו לדעת באיזו שיטה מגדלים את הדגים שלנו: "הנושא של קולינריה מודעת הולך ותופס מקום בציבור. רק לאחרונה נחשפנו לזיהום בים התיכון ולפגיעה הפוטנציאלית בדגים שם וזה משהו שבשום פנים ואופן לא יכול לקרות אצלנו כמובן. אנחנו לא מוסיפים למים שום כימיקלים והדגים שלנו לא מקבלים אנטיביוטיקה. דג שגדל במערכת כמו שלנו, גדל למעשה בסביבה מבוקרת, ללא כל חשש מפגיעה".

ללוש הוביל את הצוות שלנו אל מכלי הגידול, המכילים כ-70 אלף דגים כל אחד, כולם מסוג ברמונדי: "יש קרוב למיליון דגים במתחם שלנו", הוא הוסיף. "החווה האקולוגית היא למעשה מתקן סגור. נכנסים מים סטריליים ממעמקי האדמה והדגים נמצאים כל הזמן בסביבה נקייה ומבוקרת. גם רווחת הדג חשובה לנו מאוד והוא מקבל את התנאים האופטימליים בטמפרטורה ובאיכויות המים. המתקן סגור ומקורה ויש מינימום פינוי מים לסביבה. המים שאנחנו כן מפנים הולכים להשקיית מטע זיתים - זה חלק מרעיון החווה האקולוגית".

הברמונדי מגיע מאזור האוקיינוס השקט, בעיקר מאוסטרליה ומשמעות שמו היא "קשקש גדול" בלשון המקומית. מדובר בדג לבן, עם שידרה מרכזית אחת ומעט מאוד עצמות, כך שהוא מאוד נוח וידידותי לצרכנים - מוציאים את האידרה ומיד מתקבל לכם פילה נקי. הוא מתאים לכל צורות הבישול: גריל, צלייה, עם תוספות ורטבים ועוד.

בקיצור, אתם כבר יודעים איזה דג לקנות לליל הסדר ובכלל, להוסיף לתפריט הקבוע שלכם. בתיאבון!

בשיתוף אקוואטק פישריז
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully